Om Gtechniq

Uppstått ur Ren Vetenskap

Gtechniq grundades av kvantfysikern Drew Gill år 2001, av total missnöje med prestandan hos lackskyddsprodukter vid den tiden.

Allt från vaxer till nymodiga polymerer och PTFE-baserade mirakelbehandlingar erbjöd inget på marknaden någon meningsfull hållbarhet, varken vad gäller utseende eller skydd. Vad som var ännu värre var att han upptäckte att de flesta produkterna faktiskt presterade sämre än lacken de var avsedda att skydda.


Det började med en idé.

Från denna missnöje uppstod en enkel idé, ’Att konstruera världens vackraste, perfekt färdiga, smartaste och mest intelligenta ytor. Ytor som gör mycket mer än bara se bra ut när de är nya.’

Drews bakgrund innebar att han hade en god förståelse för hur krafter, former och strukturer på en yta fungerar på mycket små skala.

Han visste också vilka modifieringar som skulle kunna vara möjliga för att lägga till några riktigt användbara förbättringar. Förbättringar som smutsavvisning, enkel rengöring, virvel, UV- och fläckresistens, tillsammans med långvarig glans och färgstabilitet.


Tekniken bakom vetenskapen.

Gtechniqs smarta ytvetenskap kombinerar det senaste inom områden som nano-kemi och supramolekylär kemi med rigorös testning i verkliga världen och laboratorieundersökningar. Grunden för alla Gtechniq-produkter är att träffa en perfekt balans mellan prestanda, enkel applicering och pris. Vi tillämpar samma princip på hela vårt sortiment av produkter.

Framsteg inom kiselteknologi, drivna av en hög global efterfrågan på snabbare och mindre processorer, har gett upphov till en mängd nya och innovativa material som erbjuder lösningar som aldrig var möjliga tidigare. Gtechniq har erfarenheten, kontakterna och motivationen att introducera klassledande produkter på marknaden, som har bevisats för att förbättra varje aspekt av ytvård.


Gtechniq Vår historia


Under de senaste 20 åren har Gtechniqs produkter kontinuerligt förbättrats för att erbjuda en produktserie som överglänser och överlever konkurrensen. Gtechniq har skapat ett fräscht, innovativt varumärke som skiljer sig från alla andra som finns på marknaden.